4 клас

Завдання канікули 2015-2016 н.р.
4 клас 


Українська мова
1. Випишіть у три колонки слова:
   1. Звуків і букв порівну.
   2. Звуків менше ніж букв.
   3. Звуків більше ніж букв.
Радіо, праця, рідне, дзюркіт, авіалінія, алюміній, дощ, жолудь, емальований, цятка,   об’їзд, сім’я, розбуджений, троє, льон, електрозварник, ідея, обсаджувати.
2. Підкресліть слова, в яких звуків більше, ніж літер.
   Майка, читаю, їхав, кущ, маяк,  джміль, ялинка, подвір’я, щавель, дзвінок. 
3. Запиши букви приголосних букв українського алфавіту у порядку абетки.
4.  Поділіть слова на склади (рискою або дужкою знизу).
       Обруч, рак, квітень, гайка, синька.
5. Замініть у словах глухі звуки дзвінкими, щоб утворилися нові слова:
     Коса -                                                         Сірка -
     Кіска -                                                        Сир –
6. Поставте наголос у словах:
      Шофер, подруга, черговий, дочка, олень, читання, кілометр, виразно, засуха, випадок,
      одинадцять.
7. У котрому рядку у всіх словах кількість букв відповідає кількості звуків. Обкресліть порядковий номер цього рядка.
     1. Юнак, щука, літо, тінь.
     2. Пенал, запорізький, рілля, просьба.
     3. Окраєць, земля, вокзал, дев’ять.
8. Продовжити ряд слів, добираючи їх так, щоб вони римувалися.
Зразок: Листок – молоток – колобок – колосок – волосок і т. д.
             Гілка - …,        …,          …,
             Коса - …,         …,          …, 
9. Відшукайте у кожному рядку зайве слово, Підберіть до нього  споріднені:
      Весна, весняний, весело, веснянка.
      Сирий, сирість, сирний, сируватий.
10. Придумайте слова з таким же звуковим складом:
      Щока -                          Мальва -                          Зоя –
БУДОВА СЛОВА 
1.Відшукайте у кожному рядку зайве слово. Підберіть до нього споріднені:
            1.Весна, весняний, весело, веснянка.
            2.Сирий, сирість, сирний, сируватий.
            3.Дорога, доріжка, дорожній, дорого.
2. У поданих словах позначте корінь і префікс. Що цікавого ви помітили? Утвори подібні слова.
    1.Беззубий, беззвучний, піддався, беззахисний . 
3.Виберіть спільнокореневі слова з групи слів, виділіть корінь.
   1.Вітер,вітерець, віти, вітровій, вітряно, вітряк, Віта.
   2.Мука,мучний,мучити, мучнистий, борошно.
   3.Дітки, діти, подітися, дітвора, школярі, учні.
   4.Годинник, година, годити, годинниковий, вряди годи.
   5.Дорога, придорожній, дорожній, путь, доріжка, дорогий, шлях.
   6.Гуска, гусенята, гусар, гусениця, гусак.
    7.Маленьий, мала, малюк, малеча, малюнок.
4..Спишіть слова. Виділіть в них основу і закінчення. Утворіть по дві форми від кожного з виділених слів.
   1..Водяний.
   2.Пальто.
   3.Вік.
   4.Земля.
5.За допомогою суфіксів утвори і запиши слова з новими значеннями.
   1. Став.
   2. Жито.
   3. Зелень.
   4. Молоко.
   5. Рід
6..Розподіліть слова так, щоб у кожній групі були слова одного кореня.
  1.Правити, правий, справа, правопис, праворуч, правитель.
  2. Завод, водиця, водій, заводчик, водник, обезводнили, водойма, підводник
  3. Ніс, носовий, носилки, носила, ноша, перенісся, переносити, носоріг, приніс.
7.До поданих слів доберіть спільнокореневі:
     1.Клас.
     2.Сад.
     3.Вода.
     4.Земля.
     5.Море.
     6.Водій.
     7.Тополя. 
8. Доберіть по 1 слову  до кожної схеми:
     1.Префікс, корінь, суфікс ;
     2.Корінь, суфікс ;
     3. Префікс, корінь, суфікс, закінчення.
9. Відшукайте у кожному рядку зайве слово. Підберіть до нього споріднені:
     1.Весна, весело, весняний, веснянка.
     2.Сирний,сирий, сирість, сируватий.
10. Доберіть три слова за схемою префікс + корінь + суфікс + закінчення , щоб із них можна було скласти речення.                                                                                                                              
ОРФОГРАФІЯ

1.Вставте пропущені букви ф або хв. Запишіть.
…ланель, …абрика, …анера, …артух, шар…, …орма, …утболка, …илька, …атати, гра…ин, …алити, …іст, …іртка, сара…ан, …орий, …утляр.

2.Випишіть слова групами. Вставте [е],[и].
1-ша група ─ слова, в яких ненаголошені  [е],[и] можна перевірити, використавши число (однина, множина).
2-га група ─  добір перевіреного слова з іншої частини мови.
З…мля, м…довий, ч…рговий, кр…ло, з…ма, в…рба, кр…кливий, в…шневий, н…зенький, в…сняний, ч…сло, з…рно, св…ня, в…сокий, с…ло, ш…рокий, к…слиця, ш…поче, в…сна.
3. Запишіть слова, вставляючи потрібну літеру з дужок.
Ягі ( д, т ) ка,                   шу (б, п ) ка,                        ле (х, г )ко,                     шви (т, д ) ко,
зу ( п, б ) ки,                    зага (д, т ) ка,                      бері ( с, з) ка,                  ри (п, б ) ка,
ка ( з, с ) ка,                     подру (ш, ж ) ка,                 сте (ж, ш ) ка,                 ва (ж, ш )ко,
мере (ж, ш ) ка,                ло ( ш, ж ) ка,                      лі ( с, з ) ти,                    слі (з, с) ки.
Пригадайте прислів’я з поданими словами ( на вибір ). Запишіть.
4.Спишіть.Вставте, де потрібно, пропущені букви.
Гу…ся, ріл…я, колос…я, знан…я, зерн…я, взут…я, дит…я, корін…я, порос…я, щаст…я, прилад…я, Над…я, зіл…я, жит…я, вугіл…я, тел…я.
5. До поданих коренів слів доберіть префікс так, щоб слово записувалося з апострофом.
…’їхати, …’єднати, …’їзд, …’яснення, …’язати, …’явити, …’явитись, …’їсти.
6. Побудуйте вірш, вставляючи пропущені літери.
…е до…, пері…ить злива,
…енятко вимокло, як хлю… .
А …иглик, …ебетун …асливий,
…ебече, пурхнувши на ку… .
7. Запишіть слова в алфавітному порядку, вставте пропущені букви.
Уч…тель, вер…сень, ч…рвоний, вул…ця, д…ректор, яс…н, за…єць, ч…тання, в…дмідь,
з…лений, к…шеня, д…тина.
8. Вставте пропущені букви. З даними словами складіть речення.
С…стра, в…селий, в…ликий, знан…я, облич…я.
9. Вставте пропущені букви. Визначте головні члени речення.
Ясне сонце не гріє,                  Ос…паються клени,
холодок повіва.                        листя з дуба л…тить.
Зас…хає, жовтіє                      Лиш ялинка з…л…на
На узліс..і трава.                      серед лісу стоїть.                                                                  
10. Вставте, пропущені букви.
Х…жак, с…ло, к…ти, с…ни, д…вак, д…мар, т…мніти, д…ревце, в…селенький, в…терти,
б…р…жок, д…ван, з…л…ненький.
11. Вставте пропущені букви, запишіть в дужках перевірне слово.
Віночок пл…ту – помий пл…ту.
Молодий кл…нок – гострий кл…нок.
Подвір’я вим…ту – вікно вим…те.
12. Відтворіть на письмі текст вірша Т. Шевченка
…ч…т…с…, бр…т…м…ї,
д…м…йт…, ч…т…йт…,
І ч…ж…г… н…в…ч…йт…сь,
й св…г… н… ц…р…йт…сь.
13. Виправте допущені помилки.
Річка буг, полтава, чирвоний, типленько, чиривики, матірю, житя, девять, бур’як, про вести, здороги, взутя, стерня, осіній, дзьоп, книшка, швидко, зар’ядка.
14. Розкрийте дужки і запишіть слова, приголосні подвоюються, а потім ті, де подвоєння немає.
Заня(т)я, багато столі(т)ь, перед могутніс(т)ю, бездорі(ж)я, покритий ема(л)ю, зра(н)я, дозві(л)я, з учас(т)ю, І(л)я, (л)ється, тюле(н)ячий, обли(ч)я, з лю(т)ю, (н)яня, рі(л)я.

15. Вставте пропущені букви, запишіть правильно.
(…)різати, (…)фотографувати, (…)скочити, (…)’єднати, (…)шити, (…)цідити, (…)питати, (…)кинути, (…)класти, (…)котити.
16. Вставте пропущені букви, запишіть в дужках перевірні слова.
В білій од…жині (…) цілий рік ходила,
Нав…сні (…) з…л…ний (…) кожушок наділа,
Кучері вм…вала (…) чистою росою
Та й розв…с…ляла (…) білою красою.
17. Спишіть, вставляючи пропущені букви, визначте дієвідміну дієслів.
      Раненько прокидає…ся,
      Зарядкою займа..ся,
      Водою облива…ся,
      Швиденько одягає…ся,
      В дорозі не спиняє…ся,
      Назад не озирає…ся,
      Так, друже мій, ніколи,
      Не спізни…ся до школи.
18. Запишіть слова у дві колонки: в одну – з префіксом пре-, в іншу  - з префіксомпри-:
Пр…глибокий, пр…кусити, пр…славний, пр…сміливий, пр…бивати, пр…кордонник, пр…бічник,  пр…хороший, пр…завзятий, пр…пущення, пр…морозок,  пр…меншити, пр…старкуватий, пр…хилитися, пр…сумний, пр…вабити, пр…добрий, пр…красний.
19. Словниковий диктант.
Виразно, комп’ютер, кілометр, аеродром, хвилина, четвер, влітку, горизонт, одинадцять, щоденно, будь ласка, ввечері, до побачення, ззаду, мізинець, мільйон, напам’ять, п’ятсот,
шістсот, юннат, держава, президент, пиріжок, Київ.
ЛЕКСИКА

1. Виберіть до фраз слово-синонім з дужок.
    Корабель пустелі ( верблюд, човен, джип ).
    Столиця гумору ( Одеса, Париж, Нью-Йорк ).
    Царство Нептуна ( пекло, море, ліс ).
    Білі мухи ( міль, сніг, тополиний пух ).
    Другий хліб ( сухарі, чіпси, картопля ).
2. Поясніть, як ви розумієте дані вислови:
    ні пари з вуст ─_____________________________.
    Байдики бити ─ ____________________________.
    Ловити гав ─  ______________________________.
    Пекти раків ─_______________________________.
    Намолоти сім мішків вовни ─_________________.
3. Поясніть як у тлумачному словнику:
    Адрес, адреса, адресат, адресант.
4. Доберіть синоніми:
    Чемпіон ─_____________________________.
    Дискусія ─ ____________________________.
    Дисципліна ─__________________________.
    Фініш ─ ______________________________.
5. Підкресліть рядок, у котрому в усіх словах кількість букв відповідає кількості звуків.
    Юність, щедрість, екзамен.
    Запорізький, просьба, обличчя, п’ять.
    Заєць, джміль, вокзал, дев’ять.
6. Доберіть якнайбільше ознак до слів.
     Земля ─ _________________________________.
     Струмок ─ _______________________________.
     Сад ─____________________________________.
     Небо ─ __________________________________.
7.Підберіть синоніми до слів:
   гарна ( дівчина) ─____________________________.
   гарна ( людина ) ─____________________________.
   могутній ─  _________________________________.
   злоба ─_____________________________________.
8. Поясніть коротко, як ви розумієте такі вислови:
    яблуко від яблуні далеко не падає ─______________________________________________.
    намолоти сім мішків гречаної вовни ─____________________________________________.

9. Доберіть антоніми до багатозначних слів, вжитих у переносному значенні :
   сухий одяг ─__________________________________________________;
   суха погода ─_________________________________________________;
   сухий хліб ─__________________________________________________;
   суха мова ─ ___________________________________________________;
   сухе літо ─ ___________________________________________________;
   сухі квіти ─ ___________________________________________________;
   чисті руки ─ __________________________________________________;
   чиста совість ─________________________________________________;
   чисте небо ─__________________________________________________;
   чиста ріка ─ __________________________________________________;

10. Назвіть одним словом:
   велика біда ─__________________________________;
   сильний дощ ─ ________________________________;
    дрібний дощ ─ ________________________________;
    топлене сало ─________________________________;
    колекція засушених рослин ─____________________;
    заклад, де продають ліки ─______________________;

11. До поданих слів доберіть близькі за значенням з префіксами.
   Тихий, сумний, бесіда, слабкий, сміливий.

ЧАСТИНИ МОВИ 

1. Назвіть частини мови в реченнях.
    Поміж плакучих верб співають соловейки.  Туман клубочиться над сонним озером.
    Високо в небі курличуть журавлі.
2. Визначте до якої частини мови належать слова кожної з груп. Доведіть свою думку.
  - Казка, вечір, свято.
  - Чарівний, новорічні, зимове.

3. Замініть іменники, де це можливо, спорідненими прикметниками.
    Бруньки берези –
    Яблуко антонівки –
    Посуд із глини -
    Кисіль із молока –
4. Від яких слів, що означають назви професій не можна утворити іменники чоловічого
    роду?
    Балерина, секретарка, прибиральниця, масажистка, танцюристка, друкарка, доярка,
    медсестра.
5. Згрупувати слова:
    - як частини мови
    - як споріднені
    - як синоніми
    Звістка, хвороба, звати, закликати, викликати, хворіти, крик, шум, виклик, примхливий,
    шуміти, кричати, повідомити, шумний, повідомлення.
6. Замініть звичайні прикметники прикметниками вжитими в переносному значенні.
    Красивий голос –
    Безлюдне село –
    Повільна річка –
    Розумна голова –
7. Запишіть якнайбільше ознак до поданих іменників:
    бузок, літо, кішка.  
8. До загальних назв допишіть власні:
    поет –
    держава –
9. Прочитайте вірш, погрупуйте слова вірша за частинами мови: іменник, прикметник,
    дієслово, займенник, прислівник:
    Гори сині, ріки чисті,
    Ниви рівні, колосисті,
    Чи я в щасті, чи в неволі –
     Не забуду вас ніколи.
10. Замість пропущених букв поставте відповідні займенники і утворіть нові слова:
     …рина, …кола, …мофій, …ок, …рій.                                                                         
11. Прочитайте текст, допишіть закінчення. Визначте відмінок іменників:
      Два веселі їжак…,
      накололи на голк…
      всі листк…
       і сказали:
      - ми - кущ…
       золоті у нас плащ…
       на дощ… .
12. Спишіть, вставляючи пропущені закінчення. Визначте відмінок виправлених слів.
      Маленька прац(…) краща за велике безділля.
      Хто працює, той прац(…) шанує.
      Чесної прац(…) вітер не розвіє.
13. Чи підходять ознаки іменникам? Якщо ні – виправте і запишіть правильно.
       Полохливий, як лев.
       Сильний, як заєць.
       Хитрий, як ведмідь.
       Злий, як лисиця.
       Вайлуватий, як рись.
14. Поставте всі іменники тексту  у множині. Запишіть утворений текст.
     Ранкова роса ще виблискувала на білій ромашці. Жаринкою червоніла гвоздика.
     Острівцем жовтіла суха квітка безсмертника. Легенький вітерець шарудів у
     шипшиновому острівці.
15. Підберіть якнайбільше означень до слів:
земля, струмок, сад, небо, друг.
Складіть розповідь з цими словосполученнями.
16. Поширте речення за допомогою відомих вам частин мови.
  Дятел вистукує.
17. Складіть речення, що містять такі ж частини мови. як у поданому про різні пори року.
   Зелене дерево колихав легенький вітерець. (Весна).
18. Утворіть кличний відмінок іменників, визначте закінчення, із двома словами складіть
   речення.
                Син, друг, пісня, матуся, муха, Любов Павлівна, кобзар, вітер, козак, швець.
19. Допишіть закінчення іменників.
  Стояв біля дуб…, вийшли з дом…, під’їхав до завод…, зібрали багато хліб…,
  сік з виноград… .
20. Спишіть, вставляючи потрібні закінчення.
Комарі літають ро… - бути гарній днині.
Перед дощ… плачуть каштани і липи.
Дим стовп… - на тиху погоду.
21. До прикметників доберіть іменники. Словосполучення запишіть.
Вечірня …, скляний …, залізна …, блакитна …, кисле …, вузька …, лляна  … .
22. Складіть і запишіть рядки віршів П. Тичини, Т. Шевченка. Підкресліть іменники.
Вода, з-під, явора , тече.
Моя, вечірняя, над, зоре, зійди, горою.
Я, ходила, гай, а, квітку, ось, яку, по.
23. Запишіть речення, добираючи до іменників потрібні за змістом прикметники.
Кожна пора року прекрасна: зима - …, весна - …, літо - …, осінь - … .
А людина прекрасна … ділами.
24.Випишіть синонімічні прикметники і розмістіть їх у порядку наростання ознаки.
У траві метушаться дрібні комахи. Тут і маленькі коники-стрибунці, і крихітні жучки, і
       мікроскопічні мурашки.
25. Прикметники, вжиті у переносному значенні, замініть іншими, з прямим значенням. Чи є ці прикметники синонімами?
Золоті руки, срібне волосся, чисте небо, щедрий урожай.
26. Спишіть, вставляючи замість крапок відповідні прикметники.
Прийшла осінь. Всі дерева, кущі одягла вона в … вбрання. Принесла …яблучка,
       … груші, …сливи. І ліс розкрив … комори. Шипшина виклала … ягідки.
       …дуб подарував жолуді. …осінь своїми дарами.
27. До кожного дієслова доберіть і запишіть іменник.
Садити, дарувати, вишивати, малювати, випікати, витинати, кроїти, ткати, орнаментувати.

РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

1. Прочитайте текст , доповніть його своїми міркуваннями про те, яким повинен бути президент дитячої країни.
          Набридло дітям жити з дорослими. І вирішили вони  створити свою країну.
          Та яка ж держава без президента, якого усі б слухали?
          Президент – обрана народом людина, яка стоїть на чолі держави.
2. Напишіть твір на тему: «Яким я буду через двадцять років».
3. Напишіть казку за поданим зачином.
    Жили-були на світі фарби. Кожна мала свій характер і вдачу.
4.  Складіть оповідання на тему: «Мій улюблений казковий герой».
5.  Складіть твір-міркування на тему: «Що б я змінив у світі на краще?»
6. Складіть невеличке оповідання, яке б пояснювало один з цих висловів:
    Стати у пригоді.      Потупити очі.           З відкритою душею.
7. Напишіть твір-опис за поданим початком:
         А надворі зима. Вона цього року видалася сувора…Все заснуло; тільки з півночі наступало холодне повітря і відчувалося, що з ним прийде нарешті спізнена зима.
                                                                                                                  (У. Самчук)

8. Складіть оповідання, що має один з заголовків:
    У що заплутався нічний туман?
    Чому зажурилися останні квіти?
    Про що сповістив вітер?
9. Уявіть, що Ви директор школи для батьків. Якою вона повинна бути? Складіть розповідь та запишіть.
10. Продовжіть казку за зачином:
Чарівна лікарня.
            Одного разу Сергійко потрапив у незвичайну лікарню, де лікували від лінощів, злості і заздрощів. Лікар попросив його допомогти виписати хворим дітям рецепти від цих хвороб. Які рецепти міг виписати Сергійко?
11. Придумайте слова на кожну букву слова білочка та складіть оповідання про білочку, використовуючи придумані слова.
     Б –
      І –
     Л –
     О –
     Ч –
     К –
     А –

12. Запишіть своє міркування.
      Треба берегти пташок. Вони…
13. Прочитайте початок твору. Продовжіть його. Доберіть заголовок.
           Петрикові снився чудовий сон. Ось він на космодромі. Підходить до космічного        корабля. Люк автоматично відкривається. Хлопчик сідає у крісло. Корабель стартує.

14.  Складіть розповідь-спогад на тему: «Казка, розказана мамою (татом, дідусем, бабусею)»

15. Складіть твір-міркування на одну із тем:
      «Що таке слова»,
      «Книга – морська глибина»,
      «Без хліба нема життя на землі».

16. Складіть твір за поданим початком:
Дружні шпаки
      Горобець побачив на березі шпаківню і зайняв її. Через тиждень прилетіли з півдня шпаки. Піднявся гамір…

17. Творче завдання:
       - продовжіть розповідь «Червона калина»,
       -  напишіть лист-подяку до автора прочитаної книги,
       - напишіть твір-роздум «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим».

18. З набору слів складіть зв’язний текст, доберіть заголовок.
          Київ, парк, півтори тисячі років. Дніпро, каштани, клени, героїчне минуле, майбутнє.

19. Опишіть відоме народне традиційне свято. Можливі варіанти: «Моє улюблене свято», «Свято у моєму домі».

20. Складіть текст-міркування за прислів’ям.
      Літній день рік годує.

21. Творче завдання:
      а) опишіть акваріум очима рибки і кота;
      б) склади фантастичне оповідання за зачином:
          Одного дня на землі перестали рости рослини...

22. Складіть  казку-«салат» з казок «Червона шапочка», «Кіт у чоботях», «Попелюшка», «Лисичка та журавель», «Котик та півник».

23. Складіть казку на тему: «Осінь – чарівниця».

24. Творче завдання:
      а) склади оповідання від імені якоїсь тваринки. – Наприклад, котика;
      б) склади оповідання-мініатюру «Загадковий шелест».

25. Складіть твір-міркування на одну із тем:
      «Якби я був невидимка, то…»
      «Яке слово мене радує…»
      «Щоб життя прожити не марно, потрібно…».

26. Склади лист-подяку від лісових мешканців хлопчикам та дівчаткам, які зробили   годівнички.
27. Продовжіть оповідання, пояснивши Мишкові слова дідуся.
Зелена аптека
      Мишко з дідусем часто бувають у лісі. Дідусь розбирається у травах і квітах.
      Одного разу він сказав онуку, що ліс – це зелена аптека. І цим дуже здивував Мишка. Аптека? Чому? – запитав хлопчик.

28. Складіть оповідання за зачином:
      Вісімсот років тому люди придумали годинник. Він допомагає нам визначати час. А ще вчить нас цінувати хвилинку. Адже все життя людини складається із золотих хвилинок. Чому ж їх назвали золотими?

29. Придумайте казку про голосні та приголосні звуки.

30. Складіть казку за таким заголовком: «Чому маленька буква стала великою?»

31. Складіть оповідання та тему: «Чим життя дорослих відрізняється від життя дітей?»

32. Складіть оповідання за зачином:
      Одного разу мама подарувала мені чарівні окуляри, що бачать лише добро…

33. Складіть фантастичне оповідання за зачином:
      - одного дня тварини почали розмовляти, як люди…
      - одного дня парти в класі ожили і розповіли про різних учнів…

34. Складіть оповідання на тему: «Хліб очима ситого та голодного».

35. Напишіть творчу роботу з теми: «Куди я мрію помандрувати».

36. Поясніть прислів’я за допомогою складеного оповідання.
      Чого Івась не навчився, того і Іван не буде знати.

37. Відшукайте у тексті зайве речення. Складіть оповідання з даним реченням.
      Зима. Мороз. Всі тварини від холоду поховалися. Подивись у вікно. А в зайця немає ні нори, ні гнізда. Де ямку в снігу викопає, там у нього і дім. Зате шубка у нього тепла і пухнаста.

38. Складіть текст-розповідь на одну із запропонованих тем: «Наш клас», «Цікава екскурсія», «Наші обереги».

39. Напишіть твір-мініатюру на тему: «Без книг не уявляю свого життя».

40. Допишіть казку придумайте заголовок.
      У прекрасної царівни Весни було три брати: Березень, Квітень, Травень. Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із Сонечком дружить, то … .
      Середній брат Квітень… .
      А Травень… .

41. Складіть текст-опис осіннього лісу або парку, доберіть заголовок.

42. За поданим початком складіть казку.
      Жили-були ведмежатко Пух і лисенятко Пих. Одного разу вони засперечалися, хто з них більше користі приносить лісу, і вирішили це перевірити…


Математика
Логічні задачі

У Юрка сьогодні день народження. Він молодший за свою сестру, якій виповнилось 7 років. Скільки років може бути Юркові?

Є два бідони місткістю 2л і 7л. Як, використовуючи ці бідони, набрати із річки 3л води?

Юрко, Дмитрик, Ярослав – близнята. Вони народилися в один рік і в один день. Разом їм вісімнадцять років. Скільки років кожному?

В Олесі було три ляльки: Ганнуся, Марійка та Оля. Кожна з них жила в одному з трьох будиночків.
Перша хатка була з високим дахом і маленьким вікном, друга хатка – з високим дахом і великим вікном, а третя – з низьким дахом і великим вікном. Ганнуся і Марійка жили в хатках з великим вікном, а Марійка і Оля – у хатках  з високим дахом.
Потрібно відгадати, в якій хатці живе кожна лялька.

Летіли гуси, а назустріч їм – гусак. «Добридень, десять гусей!» - мовив він. «Ні, нас не десять. Якби ти був з нами, та ще двоє гусей, тоді було б десять», - відповіли гуси. Скільки летіло гусей?

Білочка принесла шишки та горішки, всього чотири плоди. Горішків було більше, ніж шишко. Скільки шишок і скільки горішків принесла білочка?

Надворі гралося 5 дітей. Коли двоє хлопчиків пішло додому, то серед дітей, які залишилися, більше стало дівчаток. Скільки спочатку гралося дівчаток і скільки – хлопчиків?

Магічний квадрат

У порожні клітини магічного квадрата впиши такі числа, щоб сума трьох чисел у будь-якому напрямку дорівнювала 15.



6

5

4

2

Хитрі запитання

Скільки днів сонце не світить взимку?

Хто більше важить: три зайці чи один слон?

На одній нозі півень важить 4 кілограми. Скільки важитиме півень на двох ногах?

Скільки днів на тиждень сова полює на мишей?

Що стоїть між числами 2 і 8?

Яке колесо під час руху не обертається?

На столі лежало 5 яблук. Одне Даринка розрізала на чотири частинки. Скільки яблук залишилось на столі?

Світланка і Василь прийшли вранці в клас, а там уже було 4 учениці. Скільки учениць стало у класі?

У бабусі Олени були: кіт Моряк, собака Дружок, онука Леся і онук Денис. Скільки всього онуків у бабусі?

Дідуся звати Григорій Васильович, його онука – Андрій Віталійович. Як звуть батька онука?

Одне яйце можна зварити за 4 хвилини. За скільки хвилин можна зварити три таких яйця?

У коробці було 2 червоних і 2 зелених олівці. Художник узяв 3 олівці. Скільки олівців кожного кольору могло бути у художника?

Чебурашка, крокодил Гена і Шапокляк чекали поїзда 3 години. Скільки годин чекав поїзда кожен з них?

Пара коней побігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?

Мама дала Сергію 4 сливи, 5 яблук і 2 цукерки. Скільки фруктів мама дала синові?

Як розділити три картоплини порівну між чотирма дітьми?

На столі стояло 3 кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилось?

У школу йшло 7 дівчаток. Назустріч їм – 2 дівчинки. Скільки дітей ішло в школу?

Скільки кроків зробить горобець за сім років?


Немає коментарів:

Дописати коментар